fredag 27. januar 2012

Cape til bruden...

Et fantastisk eksemplar av positivisme og pågangsmot gikk hen og forlovet seg en dag, -og jeg gikk hen og kommenterte at i settinga med STORE muligheter for kaldt og guffent vær kunne hun jo sy seg en cape av et deilig pels/fleece-pledd. Det var jo ikke vits i å bruke en skrekkelig masse penger på å kjøpe en cape for kun en dag...


"Åh, kanskje du kunne gjøre det" var svaret, -og så satt jeg der da, med knapt noe erfaring med søm, og skulle sy ute-bekledning til BRUDEN... Ikke fant jeg noe mønster heller, og måtte gjennom hele prosessen med prøving og feiling pluss, pluss.
Klokka elleve kvelden før den store dagen ble den overrakt, -og heldigvis godkjent :)


Sid og god så ho kunne ha noe å "gjemme" seg i dersom det skulle bli skikkelig kaldt og forblåst :)

5 kommentarer:

  1. Den va så fine!! :D Å brurå va kjempeflotte både i og uten den capen...! :)

    Hilsen fotografen av bildene øve... ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig tøft gjort å gå i gang på ett sånn prosjekt!! Den ble jo lekker!!!:-)

    SvarSlett
  3. Lekker ja!! Jeg så ut som askepott, - og det hadde jeg ikke gjort uten den!!
    Kjempefornøyd! Nesten synd at sola skinte som en varm junidag, men...
    Tusen takk for en meget vellykket cape!!

    SvarSlett
  4. Oj, du er modig. Men det gikk jo veldig bra da. Det ble absolutt en flott Askepott-cape.

    SvarSlett
  5. Utrolig kreativt!!! Og råflott ikke minst :-) flott blogg du har!!

    SvarSlett

Heia, legg gjerne igjen noen ord, det er kjekt;)