onsdag 25. september 2013

Blått, flott babyteppe...

En liten skjønnas har gleden av å varme seg i dette gode teppet :)


Oppskriften jeg har brukt er Wool leaves av Jared Flood. Forøvrig neppe det siste prosjektet jeg vil lage med design fra den kanten, han har mye fint!
Jeg har gjort noen endringer, det mest synlige er jo at jeg har lagt til to vrange masker i mellom radene med blader, jeg ville at de skulle være litt mer fremtredende, og det fungerte.


Det er strikket på pinne nr 6 i Nepal fra Garnstudio, første gang jeg bruker det garnet, deilig å strikke med enda pinnene var så tykke! Fargen heter jeansblå, og er best på første og siste bildet...


Det gikk bare med 6 nøster, så det veier ikke så mye heller, og jeg blokket det opp masse i størrelsen, har ikke målt det, men bredden er ca 80 cm tror jeg.


Da jeg skulle sende det i posten dukket det opp en eske som det passet perfekt oppi :) Fryktelig praktisk, og ganske søtt ble det også, måtte jo til med noe papir og lim og dekorere den litt, sånn at det ble en skikkelig baby-gave :) Men DET har jeg ikke bilde av :)

5 kommentarer:

  1. Nydelig teppe og flott mønster! Så flink du er, Heidi!!! :D Tenker mottaker blir veldig glad :)

    SvarSlett
  2. Dette teppet er nydelig - og jeg har det på lista mi hvis det skulle dukke opp en baby i nærmeste omkrets :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Du for et flott teppe!!! Funka finfint med vrangmaskene mellom:) Heldige mottaker!!!

    SvarSlett
  4. Vakkert teppe, og så flott innpakning da! Super gave til en ny verdensborger. :)

    SvarSlett
  5. Utrolig vakkert teppe! Så dyktig du er. Du ligger noen hakk over meg i strikke-kompetanse skjønner jeg :) Takk for kommentar på bloggen min. Veldig hyggelig med nye ansikt innom der. Ha ei fin uke!

    SvarSlett

Heia, legg gjerne igjen noen ord, det er kjekt;)