lørdag 10. august 2013

....med god skrubb-effekt...

Vil tro disse klutene vil være gode gryteskrubber !! Laget av Hemmelig Uvennsgarn, et fra Dalegarn og Bomull frotte. Dalegarnet(Sahara??) var ikke så værst garn, men det andre var GRUSOMT!
Måtte prøve ulike varienter for å få det brukt, strikking var ille, hekling fælt... Til slutt la jeg opp strikke masker og heklet det av pinnen og videre for minst mulig friksjon og slit! :)


Er blitt tre kluter her, litt vemmelige, så de får nok bo hos meg. Men da har jeg knekt nesten tre nøster til, tror jeg skal klare å få en liten frotte-klut til ved å kombinere fargene, men det blir ikke i denne omgangen.

 
 Det hjelper, det hjelper...

4 kommentarer:

  1. Jeg synes du er tapper som strikker med uvenngarn! Det er en grunn til at jeg ikke melder meg på. Håper klutene virker bra, stå på! God helg! :)

    SvarSlett
  2. Uff, ikke noe er verre enn å strikke med ekkelt garn. Men her har du jo klart å lage noe som på alle måter er brukbart, og det er kult!

    Lekker blogg, med masse fint! Her kommer jeg nok tilbake :)

    SvarSlett
  3. Hei på deg. Tusen takk for hyggelige ord inne hos meg for ei stund siden. Ferien er endelig her og jeg får mer tid til blogging.
    Du verden, det var da virkelig en hemmelig uvenn du har fått der, som sender deg så forferdelig et garn, hehe.. =) Men morsomme prosjekter da.
    Lykke til med å minke den haugen med garn.
    Ha ei fin høstuke.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Jeg blir alltid imponert over dere somblir med på Hemmelig Uvenn, og alt dere klarer å produsere av Uvenn garnet.
    Frotte garnet blir nok gode kluter. :)

    SvarSlett

Heia, legg gjerne igjen noen ord, det er kjekt;)