onsdag 17. april 2013

Marius-teppe...!

Mitt første møte med den store dillen: Tidligere i vinter strikket jeg et lite teppe til noen vi er så heldig å ha til naboer.


Bildet er selvfølgelig tatt før vasking, blokking og utstrekking ;) Litt utålmodig, liksom...

Strikket i artic på pinne nr 6,5, ca 80/100 cm(?). Grovt garn, og skikkelig grove masker, synes det er vidunderlig stilig, så fikk nesten lyst til å lage et til meg selv også...
MEN: da skal jeg eventuelt strikke rundt og klippe opp!!!! Mønster fram og tilbake var ikke sååå moro...! :)


Men nå har jeg altså bevist for meg selv at jeg KAN strikke Marius-mønster ;) så i teorien er det bare å begynne på en genser til meg selv... HVIS jeg klarer å velge farge...

3 kommentarer:

  1. Åh!! Det var skikkelig fint! Du e skikkelig flink!!!

    Nå skal jeg og strikke meg genser i Marius tror jeg, begynner å få taket på mønsteretnå, også har jeg jo så masse fint garn!!

    ME

    SvarSlett
  2. Så tøft med Mariusteppe! Mye enklere å strikke rundt ja, hvis du ikke har noe imot å klippe.

    SvarSlett
  3. Det var kjempefint, bra innsats!

    Takk for koselig kommentar på bloggen min forresten :-)

    SvarSlett

Heia, legg gjerne igjen noen ord, det er kjekt;)